sunnuntai 20. toukokuuta 2012

Meillä sairastellaan

Meillä sairastellaan mutta mieli on iloinen. Iloinen siitä että tässä maailmassa on vielä ihania ihmisiä ketkä ovat valmiita auttamaan vaikka ei kovin hyvin tuntiskaan. Perjantaina alkoi meidän pikkumiehellä yskä ja eilen nousi kuume ja kurkku on kipee. Päivällä olin pihalla hyssyttelemässä tulikuumaa vauvaa kun lääkkeistä ei ollut apua ja kuume ei laskenut. Naapurin rouva kuuli sitten kun vauva yski ja kyseli vointia. Ollaan muutenkin paljon juteltu kyseisen henkilön kanssa ja meillä on tosi lämmin naapuri-suhde :) Hän sitten sanoi että voi antaa kuumelääkettä jos ei meidän lääkkeistä ole apua. Kiitin tarjouksesta ja lähdin taas hoivaamaan pikku toipilasta. Onneksi sain vauvan jo juomaan ja nukkumaan vähäsen.
Illemmalla kuitenkin taas kuume nousi lähemmäs 40 ja lähdin naapurin oven taakse kolkuttelemaan. Naapuri oli niin aidosti huolissaan ja kertoi omien lastensa sairasteluista. Sain lääkkeen ja hän sanoi vielä lopuksi että jos meidän tarvitsee lähteä vaikka yöllä lääkääriin niin heidän autoa saa lainata (meillä ei ole autoa). Olin ihan puulla päähän lyöty! Kuka naapuri tarjoaa omaa autoansa käyttöön! Ja me ollaan tässä asuttu vasta kaks vuotta. Ihan mieletöntä miten toinen on valmis auttamaan ja on aidosti huolissaan. Mulla on kyllä ihan paras naapuri :) Ja kyllähän se varmaan huomasi sillon päivällä että mulla oli pieni paniikki. Aina kun noi lapset sairastaa niin mä oon ihan itkun partaalla. On niin avuton olo kun toiseen sattuu ja ei pysty ite tekee mitään. Tai siltä se tuntuu. Vaikka kyllähän siitä on lapselle iso apu kun saa nojata äidin tai isän rintaan ja vain olla sylissä. Pienen silittelyn jälkeen sitä sitten jo nukahtaa <3 Isoveikka olis halunnu vaan leikkiä vaikka toinen oli ihan raasu. Mutta yritti myös auttaa välillä, kuten kirjaa lukemalla :)

Kiva viikonloppu silti takana. Koti on mukavan sotkuinen ja ikkunat kaipais kipeästi pesua. Hyvä kun näkee ulos, kun on täynnä tahmaisia tassun jälkiä :D Mutta sain mä vähän pihaakin laitettua ja ihana mieheni jaksoi tehdä mulle pienet tikkaat, johon laitoin yrttiruukkuja. Josko huomenna kerkisin ottaa vähän kuvia pihalta :)

Pojat vappuna kirjaa lukemassa.

Oikein iloista viikkoa kaikille ja toivottavasti pysytte terveenä!
-Jenna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommenttisi ilahduttaa päivääni!